Onderzoek klantenverlies

​Proactify maakt een objectieve analyse van de reden van vertrek van uw klanten en de concurrentie in kwestie, zodat u op elk moment weet hoe uw onderneming erin slaagt haar relatiebeheer te beveiligen ...

Onderzoek klantenverlies

Eén van de voornaamste barometers in een bedrijf is het aantal klanten dat de samenwerking beëindigt, en vooral de reden waarom. Klanten die eigenlijk geen negatieve reden hadden om te vertrekken, maar bijvoorbeeld doeltreffend benaderd zijn door een concurrent geven een heel ander signaal dan klanten die omwille van negatieve ervaringen de samenwerking stopzetten. Zeker indien uit de analyse van deze 'negatieve stopzettingen' een rode draad naar boven komt, kan dit een uitermate belangrijk signaal zijn voor uw onderneming. Maar ook een analyse van de 'stille' vertrekkers biedt u een beeld van uw concurrentie in de markt.

  • Proactify maakt een objectieve analyse van de reden van vertrek van uw klanten en de concurrentie in kwestie, zodat u op elk moment weet hoe uw onderneming erin slaagt haar relatiebeheer te beveiligen.
Wenst u te weten waarom u bepaalde klanten verloren heeft?

Wij zorgen voor inzichten in uw concurrentiële positie door het vertrek van klanten objectief te onderzoeken.

Contacteer ons

Bekijk ook ...

Marketing

Hoge responspercentage met marketing & marktonderzoek door toegewijde specialisten

bekijk al onze diensten