Nieuws

Nieuwe dienstverlening: Sales Mentorships

Wij pakken uit met een nieuwe dienstverlening: de ‘Sales Mentorships’!

Nieuwe dienstverlening:  Sales Mentorships
Nieuwe dienstverlening:  Sales Mentorships
Deel dit artikel

Coach aan je zijde bij verkoopspraatje

Wij pakken uit met een nieuwe dienstverlening. Zoals de naam van Proactify doet vermoeden is onze core business bedrijven helpen om proactiever aan de slag te gaan op commercieel vlak. Voor onze klanten gaan we hun markt proactief benaderen en daar waar we een opportuniteit zien, leggen we ook een kennismaking vast. Onze aanpak is gericht op “kwaliteit boven kwantiteit”. We bepalen van tevoren een duidelijke strategie en actieplan en voeren dat ook zelf uit. We stomen bovendien onze klanten klaar voor die meer proactieve aanpak a.d.h.v. workshops en trainingen.

Maar waar zat dan de “missing link”?“

We zien dat de accountmanagers van onze klanten - die dus meestal technisch of industrieel onderlegd zijn - vaak moeite hebben om de unieke eigenschappen van hun onderneming goed over te brengen aan hun potentiële nieuwe klanten. De vraag van onze klanten was dus ook altijd zeer duidelijk: begeleid ons ook tijdens de afspraak zelf”, aldus Helena Vanderzande, Head of Sales bij Proactify. Lieze Geebelen (oprichter Proactify) gaat verder: “De meeste van onze klanten zijn historisch gegroeid op basis van een concrete vraag van een klant, en via mond-tot-mond reclame. Reactief dus. Maar een gesprek dat op jouw eigen initiatief tot stand gekomen is, dient anders gevoerd te worden dan wanneer je vraag kwam van de potentiële klant. Je gesprekspartner verwacht meer leiding langs jouw kant. Dat kan je creëren door een duidelijke agenda en een duidelijke gesprekstructuur met een concrete doelstelling vooraf en een concreet vervolg achteraf. Die structuur en technieken gaven we wel al tijdens onze workshops mee aan onze klanten, maar hun vraag gaat nog een stapje verder."

Sales Mentorships

De nieuwe dienstverlening noemen we “Sales Mentorships”. We vergezellen onze klanten tijdens een aantal van hun prospectieafspraken en kunnen hen zodoende concrete tips meegeven. Daardoor kan hun succesratio op onze afspraken alleen maar stijgen. Een echte win-win dus. En een logische stap die mooi aansluit bij de andere diensten van Proactify”, aldus Lieze Geebelen

Niet (enkel) voor groentjes

“De Sales Mentorships zijn zeker niet enkel bedoeld voor groentjes in sales. De vraag komt eigenlijk vooral van medior tot senior account managers die zich in het verleden veelal bezighielden met de bestaande klantenportefeuille te onderhouden en voornamelijk een producttechnische focus hadden. De Sales Mentorships zullen voortaan deel uitmaken van het totaaltraject dat een klant met ons aflegt. Daarnaast hebben we besloten het ook als aparte dienstverlening in de markt te zetten, omdat er ook specifiek voor deze dienst vraag is”, geeft Helena nog mee.

(Te) lang gewacht

Had Proactify hier dan nog nooit eerder aan gedacht? “Jawel hoor, we hebben die vraag altijd gekregen van onze klanten, maar we gingen er tot nu toe niet op in omdat we onze dienstverlening die we vanaf dag 1 deden verder wilden perfectioneren. Die dienstverlening staat nu op punt dus we zijn klaar om er een dienstverlening bij te nemen die volledig in lijn ligt met de verwachting die een klant had. Waarschijnlijk hebben we volgens sommige klanten zelfs te lang gewacht”, aldus Lieze.

Bron: Made In Limburg