Onderzoek: Het leven is aan de rappe...

Er zijn bedrijven die als verkoper zelf het heft in handen nemen om de markt te benaderen, en anderen die pas reageren als een klant een bestelling plaatst. Zou de strategie van de eerste groep, die proactief handelt, een positief effect hebben op hun financiële gezondheid? Dat zal blijken uit een grootschalig onderzoek dat door Limburgse bedrijven op poten wordt gezet.

Onderzoek: Het leven is aan de rappe...

Direct naar het onderzoek?

Proactify uit Hasselt ondersteunt ondernemingen bij het verwerven van nieuwe business. Daarbij hanteren ze een proactieve benadering door voor hun opdrachtgevers op zoek te gaan naar potentiële klanten (leads) en deze op te volgen. Dat deze strategie werkt, blijkt uit de steile opmars die Proactify in zijn prille bestaan heeft doorgemaakt. Maar zaakvoerder Lieze Geebelen wil nu graag weten of er een verband is tussen proactiviteit en de financiële resultaten van een bedrijf. Is de marge gezonder als je zelf de zaak in handen neemt?

Dat alles zal nu wetenschappelijk onderzocht worden. Proactify gaat hiervoor in zee met advieskantoor Van Havermaet (Dietert Gielen) en Trends Business Information (Tommy Browaeys). In de komende weken zullen tal van Limburgse bedrijfsleiders gecontacteerd worden om aan de hand van diverse parameters, hun graad van pro-activiteit in kaart te brengen. (Maakt u ook 5 minuutjes tijd hiervoor?) Vervolgens zullen deze resultaten gelinkt worden aan de financiële gegevens van de deelnemers. De uitkomst van het onderzoek wordt in het najaar bekendgemaakt op een exclusief event, waar uiteraard de deelnemers aan de enquête voor uitgenodigd worden. En ook op dit platform komt u vast en zeker de uitkomst aan de weet!

Aan alle zaakvoerders en managers: Laat jullie stem horen! Klik hier om deel te nemen aan het onderzoek.

Bron: Made in Limburg

Deel dit artikel

Meer artikels