Aanpak
Het klopt dat de wereld wisselvallig is en dat het een illusie is om te denken dat u daar geen last van zal ondervinden. Conjuncturen schommelen, (corona)crisissen breken uit, aankoopgedrag wijzigt en markten veranderen. Maar we geloven wel dat het zinvol is om te controleren wat u kan.

Bewaren wat goed is, verbeteren waar mogelijk

Hoe gaan we concreet te werk?

Stap 1: Voorbereiding

Vaak hebben bedrijven al een verdienstelijke commerciële werking opgebouwd die niet zomaar overboord gegooid mag worden. Maar er zijn wel vaak aandachtspunten die verbetering verdienen.

Daarom starten we steeds met een korte reeks workshops, waarbij we samen met u en uw team in kaart brengen wat goed is, maar ook wat nog beter kan. De ervaring van alle deelnemers wordt uitgewisseld en we komen tot een akkoord over wat moet behouden blijven en wat moet aangepakt worden.

Daarnaast stellen wij zelf ook een aantal verbeterpunten voor. Deze zijn gebaseerd op een goed begrip van uw doelstellingen en op een brede ervaring in diverse sectoren met uiteenlopende commerciële werkingen.

Stap 2: Opmaak actieplan

In de workshops komen we tot een goed evenwicht van wat moet behouden blijven en wat moet verbeterd worden. Vervolgens maken we een actieplan waarbij de juiste stappen op het juiste moment gebeuren. Dat kan gaan over de optimalisatie van een website, het uitwerken van een persbericht, het opzetten van een mailcampagne tot het afnemen van tevredenheidsonderzoek. Het hele traject dat een klant in uw bedrijf kan afleggen wordt onder de loep genomen.

We maken dan samen met u een selectie van onze verdere dienstverleningen om elk aspect van het plan op het gepaste moment uit te voeren. Hierdoor kunnen we verzekeren dat dit plan erg nauwkeurig is samengesteld op maat van uw onderneming en dat u geen overbodige investeringen doet.

Stap 3: Aan de slag!

De onmiddelijke werkpunten worden meteen aangepakt vooraleer er andere acties worden opgezet. Het spreekt voor zich dat het volledige plaatje moet kloppen en dat het geen goed idee is om te proberen groeien met iets dat niet goed werkt. Het heeft bijvoorbeeld geen zin om bezoekers te lokken naar een website die uw boodschap niet overbrengt.

Maar zodra deze randvoorwaarden zijn voldaan kunnen we aan de slag om nieuwe opportuniteiten voor u te creëren bij uw doelpubliek. Dat kan zowel bij bestaande klanten zijn die nog niet uw volledige gamma kennen als bij nieuwe klanten die u nog nooit hebben ontmoet.

U krijgt uw eigen toegewijd team dat de groei van uw onderneming ter harte neemt en dat zich hier elke dag 100% inzet!

Stap 4: Alles onder controle, maar altijd bijleren

Onze volledige werking is erop gericht om u steeds controle te bieden over onze werking en om u nieuwe inzichten in uw markt aan te reiken.

Op vaste momenten krijgt u een overzichtelijk verslag van onze acties en de stand van zaken van uw pipeline. We lassen controlepunten in waarbij we samen met u nagaan welke acties het meest effect creëren en welke moeten bijgestuurd worden.

Op die manier weet u steeds wat we voor u doen en kunnen we u met regelmaat nieuwe inzichten in uw markt bieden.